Foutmelding 0x800CCC0F wordt veroorzaakt doordat de verbinding met de e-mailserver plotseling is verbroken, bijvoorbeeld door het uitvallen van de (inbel)verbinding of een storing in het dataverkeer met uw modem. Probeert u nogmaals te verbinden en uw e-mail opnieuw op te halen.
Ook kan het zijn dat uw anti-virusprogramma te lang nodig heeft voor het scannen van de binnenkomende berichten. Een oplossing kan zijn de server time-out in uw e-mailprogramma op een langere tijd in te stellen:
- Open Outlook (Express)
- Klik op ‘Extra’
- Klik op ‘Accounts’
- Klik op het tabblad E-mail
- Selecteer het e-mailaccount
- Klik op Eigenschappen (‘Properties’)
- Klik op het tabblad Geavanceerd (‘Advanced’)
- Onder ‘Time outs voor de server’ ziet u een schuifknop. Zet deze zo ver mogelijk naar rechts
Overige mogelijke oplossingen bij foutmelding 0x800CCC0F
- Schakel de anti-virus programma uit
- Schakel de firewall uit
- Het mail bericht is te groot
- Verwijder het account in Outlook (Express) en maak een nieuw account aan