0x800CCC0F Foutmelding bij e-mail

Foutmelding 0x800CCC0F wordt veroorzaakt doordat de verbinding met de e-mailserver plotseling is verbroken, bijvoorbeeld door het uitvallen van de (inbel)verbinding of een storing in het dataverkeer met uw modem. Probeert u nogmaals te verbinden en uw e-mail opnieuw op te halen.

Ook kan het zijn dat uw anti-virusprogramma te lang nodig heeft voor het scannen van de binnenkomende berichten. Een oplossing kan zijn de server time-out in uw e-mailprogramma op een langere tijd in te stellen:

  • Open Outlook (Express)
  • Klik op ‘Extra’
  • Klik op ‘Accounts’
  • Klik op het tabblad E-mail
  • Selecteer het e-mailaccount
  • Klik op Eigenschappen (‘Properties’)
  • Klik op het tabblad Geavanceerd (‘Advanced’)
  • Onder ‘Time outs voor de server’ ziet u een schuifknop. Zet deze zo ver mogelijk naar rechts

Overige mogelijke oplossingen bij foutmelding 0x800CCC0F

  • Schakel de anti-virus programma uit
  • Schakel de firewall uit
  • Het mail bericht is te groot
  • Verwijder het account in Outlook (Express) en maak een nieuw account aan