Foutmelding 0x800CCC19 e-mail

Foutmelding-0x800CCC19-email kan worden veroorzaakt door een beschadigd e-mailaccount in Outlook. U kunt geen e-mail ontvangen en verzenden. Check ook de pagina van uw provider op mogelijke storingen, providers hebben vaak een storingsoverzicht op hun site. Ga tevens na door webmail te gebruiken of de oorzaak ligt in een te groot of beschadigd bestand in uw webmailbox; probeer dit eerst.

Een andere foutmelding? Klik hier voor een overzicht van foutcodes.

Alvorens het betreffende account te verwijderen kun u het volgende eerst doen tegen foutmelding 0x800CCC19:Schakel tijdelijk uw AntiVirus programma uitSchakel tijdelijk ook uw Firewall uit

Als dit de oorzaak is weet u dit nu en kunt hier de oplossing vinden. Werk niet zonder firewall of virus-scanner. Lukt het nu nog niet om e-mail te verzenden of te ontvangen, dan kunt u een backup maken van uw mailbestanden en account verwijderen uit Outlook Express. Vervolgens maakt u een nieuw mail account aan.

Ga als volgt te werk en maak eerst een backup van het e-mailaccount dat u gaat verwijderen. U doet dit als volgt:

  • Open: Outlook Express (er hoeft geen verbinding gemaakt te worden)
  • Klik op Extra en dan op Opties
  • Klik op het tabblad: Onderhoud
  • Klik op de knop Opslag Map Het scherm opslaglokatie wordt geopend
  • Klik met de rechter muisknop in de invulregel en selecteer alles met de linker muisknop
  • Klik nogmaals met de rechter-muisknop in die regel en vervolgens met de linker muisknop op Kopiëren
  • Sluit Outlook (Express).

Klik op Start en vervolgens op UitvoerenKlik met de rechter-muisknop in de opdrachtregel en klik op Plakken Nu verschijnt de regel die u gekopieerd hebt uit Outlook Express

  • Klik nu op OK
  • Er wordt een venster geopend waarin alle mailbestanden zichtbaar zijn.
  • Klik bovenin op Bewerken en daaronder op Selecteer alles
  • Klik bovenin op Bewerken en daaronder op kopiëren
  • Sluit alle openstaande vensters
  • Maak een nieuwe map op het bureaublad en noem deze bijvoorbeeld backup-mail
  • Plak alle bestanden in deze map (rechtermuis-knop)

U heeft nu een backup van de e-mailbestanden

Wanneer u nu: via Extra en Accounts (bovenin Outlook) uw corrupte e-mail account verwijdert, vervolgens Outlook eerst afsluiten en dan een nieuw account weer aanmaakt in Outlook, dan zou uw mail-account weer naar behoren moeten werken.