Niemand aan de lijn

Veel mensen bellen tegenwoordig met de technoligie VoIP via bijvoorbeeld KPN of Tele2. Een vaak gehoorde klacht bij deze nieuwe technologie zijn de zogenaamde “spooktelefoontjes”.

Meerdere keren op een dag (en nog vervelender: ’s nachts!) gaat de telefoon en blijkt er niemand aan de lijn. Ook nummerherkenning meldt geen gegevens of alleen maar nullen. Een zeer hinderlijke bijkomstigheid.

De oorzaak van dit probleem kan liggen in de bedrijven die klanten telefonisch benaderen voor reclame- en promotiedoeleinden. De bedrijven die u vooral ’s avonds bellen om u iets te verkopen of om telefonisch te enquêteren. Uw telefoonnummer kan in databases/ computersystemen van dergelijke bedrijven rond zweven. Op de meest vreemde momenten rinkelt uw telefoon zonder dat er een persoon van een callcentre aan de lijn komt.

De gemakkelijkste manier om er achter te komen of dít de oorzaak is van het “niemand-aan-de-lijn” probleem bij u is het opgeven van uw telefoonnummer op infofilter.nl/. Via deze website kunt u zich kosteloos laten blokkeren tegen ongewenste post, telefoontjes en onaangekondigd (telefonisch) marktonderzoek. Grote kans dat u meteen ook van het “niemand-aan-de-lijn” probleem af bent.