Wanneer u een bericht wilt binnenhalen of verzenden en u ontvangt de melding ‘Outlook-ongeldige-bewerking uitgevoerd‘ (meestal begeleidt door de melding of u van de de foutmelding een rapport naar Microsoft wilt verzenden), kunt u het beste eerst het volgdende uitproberen: Ga naar webmail. Dit is de online plek bij uw provider waar u uw email kunt bekijken en post kunt verzenden, inzien en/of ontvangen.
Weet u niet hoe u daar kan komen? Informeer dan bij uw internet- of hostingprovider. De meeste providers bieden u de namelijk de mogelijkheid om naast het gebruik maken van een email-programma als Outlook of Incredimail de mail rechtstreeks op intenet te benaderen. De oorzaak van de Outlook-ongeldige-bewerking kan hem namelijk zitten in een corrupte (lees: foute) email, of een mail die voor een spam of hoax wordt aangezien.
Ga als volgt te werk:
- Ga naar webmail (meestal via de homepage van uw provider)
- Log vervolgens met uw gebruikersnaam en wachtwoord in
- Neem de oudste mail die u daar ziet en open deze
- Maak evetueel een kopie van deze mail (plakken en knippen)
- Verwijder de mailProbeer uw mailprogramma nogmaals
- Als deze nog niet werkt, neem de eerstvolgende oudste mail
- Maak evetueel een kopie van deze mail (plakken en knippen)
- Verwijder de mail
- Probeer uw mailprogramma nogmaals
- Herhaal deze procedure tot uw mailprogramma weer functioneert
Maak uw keuze voor het instellen en configureren van uw e-mail.